Bu Politika, Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ) adına hediye
kabul etme ve verme ve ağırlama konusunda uyulması gereken kuralları ve
standartları belirlemekte ve bunlara nasıl uyulacağı konusunda rehberlik
sağlamaktadır.
UEDAŞ Çalışanlarının, müşteriler, İş Paydaşları ve tedarikçiler gibi
üçüncü kişiler ile sosyal ilişki içinde olabilecekleri iş ortamları söz konusu
olabilir. Bu tür ilişkilerde/ortamlarda, herhangi bir çıkar çatışması ya da
hukuka aykırı bir uygulama içerisinde bulunulmaması gerekir. Bu nedenle, bu tür
sosyal ilişkilerde, hediye kabul etme, verme ve ağırlama gibi konuların
kurallarının belirli olması ve bu kurallara tam uyumun sağlanması önemli ve
gereklidir. Hediye kabul etme, verme ve ağırlama gibi konular doğru şekilde
yapılmadığında çıkar çatışmalarına neden olabilir veya rüşvet olarak
yorumlanabilir. Örneğin, hediye
teklifleri, ağırlama ve seyahatler sık yapılıyorlarsa veya yüksek maliyet
teşkil ediyorlarsa taraflar arasında potansiyel çıkar çatışmalarına sebep
olabilir veya hukuk kurallarına aykırılık teşkil edebilir.
Bu nedenle Çalışanlar gerek kendilerini gerekse Şirketi itibar
kaybı, hukuki risk ve zarardan korumak için Politikayı okumalı ve anlamalıdır.
Özellikle Çalışanlar kamu görevlileri ile herhangi bir Hediye ya da Ağırlamaya
dahil olduklarında çok dikkatli olmalı ve gerek bu Politikaya gerekse
yürürlükteki mevzuata uygun hareket etmelidirler.
Bu Politika, UEDAŞ bünyesinde
görev yapmakta olan tüm Çalışanları kapsamaktadır. UEDAŞ ayrıca İş
Paydaşlarından da UEDAŞ adına hareket ederken bu Politikaya uygun hareket
etmelerini beklemektedir.
Bu Politika,
• UEDAŞ’ın Çalışanlarının, iş ilişkisi
kapsamında üçüncü taraflardan hediye kabul etmesi veya üçüncü taraflara hediye vermesi,
• UEDAŞ’ın Çalışanlarının, UEDAŞ’ı
temsilen, UEDAŞ’ın çalışanı olmayan bireyleri Ağırlama etkinliklerine davet
etmesi veya
• UEDAŞ’ı temsilen Çalışanların, UEDAŞ’ın
çalışanı olmayan bireyler tarafından, ağırlama etkinliklerine davet edilmesi
durumlarında geçerlidir (iş dışı/kişisel
veya UEDAŞ’ın Çalışanların kendi aralarındaki ağırlama etkinlikleri bu Politikanın
kapsamı dışındadır).
UEDAŞ’ın tüm Çalışanları bu Politikaya uymakla yükümlüdür.
Hediye
ve Benzeri Menfaat: |
Maddi bir unsur, herhangi bir ödeme veya
ödeme yapılmadan verilen veya alınan herhangi bir avantajdır. Doğrudan veya
aracılar vasıtasıyla verilen veya alınan indirimler, hediye kartları,
promosyonel ürünler, işe alım sözleri/taahhütleri, nakit para, Nakit Benzeri
Menfaatler, kredi, üyelik, hizmet, ayrıcalıklar, çiçekler, hediye sepetleri,
çikolatalar, içecekler, tatiller, vb.
maddi değeri olan her türlü eşya veya fayda “Hediye” olarak kabul edilir. |
Ağırlama: |
Yemek, kısa veya uzun süreli konaklama, seyahat ve
ulaşım, sportif, kültürel veya diğer amaçlarla gerçekleştirilen sosyal
organizasyonlar ve benzeri şekilde verilen veya alınan her türlü kolaylıktır.
|
Çalışan(lar):
|
UEDAŞ bünyesinde
görev yapmakta olan tüm çalışan(lar)dır. |
Devlet/Kamu
Görevlisi: |
Devlet kurumlarında veya devlet kurumları
için çalışan tüm kişilerdir. Örneğin: ·
Türkiye Cumhuriyeti’nde veya yabancı bir
ülkede herhangi bir kamu kuruluşunda veya kamu iktisadi teşebbüsünde
çalışanlar, ·
Her türlü düzenleyici kurumda çalışanlar
(ör. EPDK, Rekabet Kurumu vb.), ·
Her türlü merkezi ya da mahalli idare
görevlileri (ör. Vali, Kaymakam, Belediye Başkanı, Milli Eğitim Müdürü vb.)
ve bu kurumların her türlü çalışanı, ·
Türkiye Cumhuriyeti’nde veya yabancı bir
ülkede bulunan herhangi bir siyasi partinin çalışanları, tüm siyasi adaylar, ·
Türkiye Cumhuriyeti’nde veya yabancı bir
ülkede herhangi bir yasama organında idari veya yargı görevi bulunan kişiler,
·
Ulusal veya uluslararası veya
parlamentolarda çalışan görevliler veya temsilciler, ·
Üniversite yöneticileri veya öğretim
görevlileri. |
İş Paydaşları: |
UEDAŞ ile iş/ticari ilişki içerisinde bulunan her
türlü gerçek ya da tüzel kişiler, UEDAŞ’ın
tedarikçileri, müşterileri ve sair paydaşlarıdır. |
Nakit
Benzeri Menfaat: |
Bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla; para,
hediye çekleri, hediye kartları, indirimler, kıymetli evrak, kıymetli
madenler veya yakıt almak için kullanılan kuponlar ile belirli bir değeri
ihtiva eden her türlü bilet ve benzeri belgelerdir. |
Politika: |
Hediye ve Ağırlama Politikasıdır. |
UEDAŞ: |
Uludağ Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi’dir. |
Yönetici: |
Çalışanın
operasyonel veya idari yöneticisini ifade eder. |
·
UEDAŞ ve
İş Paydaşlarının üçüncü taraflarla gerçekleştirdiği tüm işlemler, hukuk
kurallarına ve mevzuata, şirketin Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikasına ve
şirketin Etik İlkelerine uygun nitelikte olmalıdır. Şirketin menfaatine olabilecek
bir işlemin avantajlı ve/veya hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi amacına
hizmet etse dahi, bu kuralın istisnası hiç bir şekilde kabul edilemez.
· Hediye ve Ağırlamalar sadece UEDAŞ ile
İş Paydaşları arasındaki ticari bağın güçlendirilmesi veya sürdürülmesi adına
ve yalnızca bu Politikadaki kurallar ile sınırlı olarak kabul edilebilir.
· Üçüncü taraflara Hediye ve Ağırlama
yapılması veya onlardan kabul edilmesi yalnızca karşı taraftan bir menfaat
beklenmediği ve böyle bir izlenim yaratmadığı, doğru ve şeffaf bir şekilde
kaydedildiği (bkz. md 6.2.2) ve genel kabul gören iş uygulamalarına
ve yürürlükteki mevzuata uygun olduğu durumlarda gerçekleştirilebilir.
6.1.
Hediye Verilmesi
ya da Kabul Edilmesi Hakkında Asgari Koşullar
Hediye ve Benzeri Menfaatler yalnızca
aşağıda belirtilen koşulların tamamının sağlanmış olması koşuluyla ve 6.4. maddede belirtilen parasal sınır
dikkate alınarak verilebilir ve/veya kabul edilebilir:
a. Çalışanlar şirketin Rüşvet ve
Yolsuzlukla Mücadele Politikasına, Etik İlkelerine ya da yürürlükteki mevzuata
aykırı şekilde iş amaçlı hediye veremez ya da kabul edemezler;
b. Hediye ve Benzeri Menfaat, UEDAŞ’ın (ve
Çalışanlarının) ve/veya karşı tarafın ve çalışanlarının) yapacağı işlemleri
etkilemek maksadıyla verilmemelidir ya da bu maksatla kabul edilmemelidir;
c. Hediye ve Benzeri Menfaat, diğer bir şirketin
yönetiminin bilgisi ve izni olmaksızın, diğer bir şirketin çalışanlarını ikna
etmek maksadıyla verilmemelidir ya da bu maksatla kabul edilmemelidir;
d. Hediye ve Benzeri Menfaat, alıcısının
statüsü ve yaşam koşulları ve ayrıca kültürel normlar dikkate alındığında makul
olmalıdır (bu konu ile ilgili daha fazla bilgi için madde 6.3'e bakınız);
e. Hediye ve Benzeri Menfaat, veren veya kabul
eden kişinin tabi olduğu dahili kuralları ihlal etmemelidir;
f. Hediye ve Benzeri Menfaat verme veya kabul
etme edimi direk olarak işle bağlantılı olmalıdır (bu konu ile ilgili daha
fazla bilgi için madde 8.1'e bakınız);
g. Hediye ve Benzeri Menfaat verme veya kabul
etme edimi kurallara uygun bir şekilde belgelendirilmelidir;
h. UEDAŞ’ta İş Paydaşlarına verilecek herhangi bir Hediye ve Benzeri Menfaat, ilgili
Çalışanın bağlı bulunduğu Direktör (eğer bağlı bulunulan bir Direktör pozisyonu
yoksa Direktöre eşdeğer pozisyon) tarafından önceden onaylanmalıdır, Hediye ve Benzeri Menfaat verecek olan
kişi Direktör ise bağlı bulunduğu amirinden onay almalıdır;
i. Kişilerin işlemlerini veya satın alma
kararının bağımsızlığını etkileyebilecek hediyeler verilemez ve alınamaz.
j. Elektriğe, Elektrik dağıtımına ve/veya
perakende satışına dair unsurlar promosyon ya da Hediye amaçlı olarak temin
edilemez.
k. Nakit veya Nakit Benzeri Menfaatin –
tutarı ne olursa olsun – Hediye ve Benzeri Menfaat olarak verilmesi ya da
alınması yasaktır.
l. Şirket politikalarına uygun olarak İnsan
Kaynakları Departmanı ve Kurumsal İletişim Departmanı tarafından organize
edilen Hediyeler dışında, UEDAŞ’ın sair herhangi bir bölümü veya Çalışanlar,
diğer çalışanlara ve/veya onların ailelerine UEDAŞ adına Hediye veremez.
m. Önemli projelere ilişkin somut
müzakerelerin yürütülmesi sırasında ve bu müzakerelerin hemen öncesinde veya
sonrasında, nezaket seviyesini aşmayan jestler (örneğin uygun nitelikteki iş
yemekleri) hariç olmak üzere müzakere taraflarının müzakerelerde yer alan
çalışanlarına ve danışmanlarına Hediye ve Benzeri Menfaatlerde bulunulması
yasaktır. Belirtilen şartlar altında bu türden Hediye ve Benzeri Menfaat kabul
edilmesi de yasaktır.
n. Bir UEDAŞ Çalışanına bu Politika
dâhilinde kabul edilemeyecek nitelikte Hediye ve Benzeri Menfaat verildiğinde,
temel kural ilgili Çalışanın bu Politikaya atıfta bulunan bir açıklama ile
birlikte Hediye ve Benzeri Menfaati kibarca reddetmesi ve iade etmesidir. Ancak
bir Hediye ve Benzeri Menfaati reddetmenin çok kaba olarak
değerlendirilebileceği nadir/istisnai bir durum söz konusu olması halinde,
ilgili Çalışanın hediyeyi hemen Şirkete teslim etmesi ve konuya dair açıklamayı
yazılı olarak şirketin Hukuk ve Uyum Başkanlığına bildirmesi koşuluyla
hediyenin kabul edilmesine izin verilebilir.
6.2.
Kamu Görevlilerine Hediye Verilmesi Hakkında Özel Kurallar
6.2.1.
Kamu
Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik
Kamu görevlilerine dair hediye alma ve
menfaat sağlama kuralları, Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru
Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 15. maddesinde düzenlenmektedir (Resmi
Gazete tarih: 13.04.2005, No: 25785). Anılan Yönetmelik, UEDAŞ Çalışanları için
de geçerli ve bağlayıcıdır. Yönetmelik ile bu Politika arasında herhangi bir
çelişki ya da yorum farkı söz konusu olması halinde, Yönetmelik’te yer alan
düzenleme öncelikli olarak geçerli olacaktır.
Yönetmelik uyarınca, bir Kamu
Görevlisinin tarafsızlığını, performansını, kararını veya görevini yapmasını
etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan,
doğrudan ya da dolaylı olarak kabul edilen her türlü eşya ve menfaat “Hediye”
olarak değerlendirilir. Kamu görevlilerinin hediye almaması, kamu görevlisine
hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması temel ilkedir.
Ancak aşağıda belirtilenler Kamu Görevlisinin
hediye alma yasağı kapsamı dışındadır:
a) Kitap, dergi, makale, kaset, takvim, cd
veya buna benzer nitelikte olanlar,
b) Herkese açık konferans, sempozyum,
forum, panel, yemek, resepsiyon veya buna benzer etkinliklerde verilen hatıra
niteliğindeki hediyeler,
c) Tanıtım amacına yönelik, herkese
dağıtılan ve sembolik değeri bulunan reklam ve el sanatları ürünleri.
Yukarıda belirtilenler dışında ve
Yönetmeliğe aykırı şekilde UEDAŞ Çalışanlarının bir Kamu Görevlisine herhangi
bir hediye verilmesi ya da Kamu Görevlisinden hediye kabul edilmesi yasaktır.
6.2.2. Kamu Görevlilerine Verilen Hediye ve Sair Menfaatlere Dair İzleme
ve Bildirim Kuralları:
Bir Kamu Görevlisine Hediye ve Benzeri Menfaat veren her Çalışan,
söz konusu işlemin ardından 3 iş günü içerisinde asgari aşağıdaki bilgileri
şirketin Hukuk ve Uyum Başkanlığı’na iletmekle yükümüdür:
·
Hediye
ve Benzeri Menfaatin açıklaması ve miktarı
·
Hediye
ve Benzeri Menfaatin sağlama nedeni
·
Hediye
ve Benzeri Menfaatin değeri, edinilme ve teslim tarihi
·
Hediye
ve Benzeri Menfaati sağlayan UEDAŞ çalışanının adı/soyadı
·
Hediye
ve Benzeri Menfaatin alıcısının adı/soyadı/unvanı
Hukuk ve Uyum Başkanlığı, kendisine
iletilen bu bilgileri Hediye ve Benzeri Menfaat siciline
kaydederek muhafaza eder.
6.3.
Hediye ve
Benzeri Menfaatin Makullüğü
·
Bu
Politika kapsamına giren Hediye ve Benzeri Menfaatler, sosyal açıdan uygun ve
bölgenin kabul gören kültürel normlarına uygun nitelikte olmalıdırlar. Temel
prensip şudur: Bir Hediye ve Benzeri Menfaat, alıcısı için ne kadar olağandışı
nitelikte ise, Hediye ve Benzeri Menfaatin verilip verilemeyeceği konusunda
değerlendirme de o derece temkinli olmalıdır. Bu bağlamda, Hediye ve Benzeri
Menfaat alıcısının şirket/kurum hiyerarşisi içindeki statüsüne ve kişisel
koşullarına özel bir dikkat gösterilmelidir.
·
Somut
gerekçesi ya da Hediye ve Benzeri Menfaat alıcısının konumu ve ödeme tutarı
fark etmeksizin, parasal hediye olarak nakit, alışveriş çekleri ve sair Nakit
Benzeri Menfaatler verilmesi veya alınması ilke olarak mümkün değildir. Bu
kuralın bir istisnası olarak, sosyal adetlerden ötürü (örneğin düzenlenen düğün
ve cenaze törenleri) mütevazı tutarda ayni Hediye ve Benzeri Menfaatlerde
bulunulmasının zorunlu olduğu bazı özel durumlar olabilir. Parasal hediyeler
daima şirketin Hukuk & Uyumluluk Başkanlığı tarafından önceden onaylanmalıdır.
6.4.
Hediye Verilmesine
ve Kabul Edilmesine Dair Limitler
6.4.1. Hediye Verme Limiti:
Bu Prosedürde tanımlanan
istisnalar hariç olmak üzere, verilen herhangi bir Hediyenin değeri 50 USD'yi
(bu tutarın teslim tarihindeki TL karşılığını) geçemez. Diğer yandan adil ve tarafsız karar
alma imkânını olumsuz bir şekilde etkileyebilecek veya genel kabul görmüş
ticari uygulamalara aykırı olarak değerlendirilebilecek her türlü Hediye,
belirtilen parasal sınıra bağlı kalmaksızın (parasal sınırın altında kalsa
dahi) verilmemelidir. Aynı kişiye ya da kuruma bir yıl içerisinde birden fazla
Hediye verilemez.
6.4.2.
Hediye Kabul
Etme Limiti:
Bu Prosedür kapsamında kabul
edilebilecek herhangi bir Hediyenin değeri hiçbir koşulda 30 USD'yi (bu tutarın
teslim tarihindeki TL karşılığını) geçemez. Çalışanların Hediye kabul etmeleri yalnızca rutin
faaliyetler çerçevesinde maddi değeri “çok kısıtlı” olan Hediyeler için ve
sadece bu Politikada belirtilen prensipler dahilinde mümkündür. Kişisel
nitelikte olan (Örneğin isim yazılı saat veya alıcının isminin baş harfleri
bulunan bir kalem gibi kişisel olarak tasarlanmış) Hediyelerden kaçınılmalıdır.
Diğer yandan adil ve tarafsız karar alma imkânını olumsuz bir şekilde
etkileyebilecek veya genel kabul görmüş ticari uygulamalara aykırı olarak
değerlendirilebilecek her türlü Hediye, belirtilen parasal sınıra bağlı
kalmaksızın (parasal sınırın altında kalsa dahi) kabul edilmemelidir. Aynı
kişiden ya da kurumdan bir yıl içerisinde birden fazla Hediye kabul edilemez.
6.5.
Hediye ve Benzeri Menfaatin Temin/Tedarik
Edilmesine Dair Kurallar
Çalışanlar verilecek olan Hediye ve Benzeri Menfaatleri kendi kişisel
fonlarıyla temin edemezler. Verilmek üzere bir Hediye ve Benzeri Menfaatin temin edilmesi gerektiği durumlarda, UEDAŞ’ın
kurumsal tedarik ve/veya avans ve masraf süreci kullanılmalıdır. Hediye
verilmesi planlanan durumlarda, öncelikle Şirketin Kurumsal İlişkiler
departmanınca koordine edilen, şirketin marka, logo vb. işaretlerini taşıyan
kültürel armağanlar tercih edilmelidir.
7.1.
Ağırlama
Yapılması veya Kabul Edilmesi Hakkında Asgari Koşullar
Ağırlama kavramı, iş yemekleri ve
etkinlikler, iş yaşamındaki yaygın uygulamalar ve bu Politikanın 4. maddesinde
belirtildiği şekilde tanımlanmaktadır. UEDAŞ ile İş Paydaşları, iş ile ilgili herhangi
bir faaliyeti icra ederken birbirlerinin yemek, seyahat ve konaklama
masraflarını sadece bu Politikanın ilkeleri ve sınırları kapsamında
karşılayabilirler. Mevzuat, işbu Politika ve UEDAŞ’ın diğer ilgili politikalarına
aykırı bir durumun ortaya çıkmaması için ilave olarak aşağıda belirtilen
kriterlere de uyulması gereklidir:
· Karşı taraf ile süregelen veya
potansiyel bir iş ilişkisi ile ilgili meşru bir iş menfaatinin mevcut olması
gerekmektedir,
· Ağırlama,
rüşvet ya da kolaylaştırıcı ödeme niteliğinde olmamalıdır,
· Ağırlamanın düzenli olarak tekrar etmemesi
gerekmektedir,
· Ağırlamanın değeri ya da mahiyeti iş
ilişkisine göre orantısız olmamalıdır,
· İş amaçlı ağırlamalara uygun olmayan mekânlarda
gerçekleştirilecek veya kamuoyu tarafından bilinmesi halinde UEDAŞ’ın itibarını
zedeleyebilecek herhangi bir etkinliğe katılınmamalı veya bu şekilde bir
organizasyon yapılmamalıdır,
· Ağırlama, adil ve tarafsız karar vermeyi
olumsuz yönde etkilememeli veya başkalarının olumsuz şekilde algılamasına neden
olmamalıdır,
· Üçüncü kişiler tarafından karşılanan
ancak üçüncü kişilerin katılmadığı ağırlama faaliyetlerine izin verilmez,
· Prensip olarak, üçüncü taraflarca UEDAŞ
Çalışanlarının seyahat masraflarının ödenmesi kabul edilemez. Ancak bazı
istisnai durumlarda (örneğin, katılım sağlanacak etkinliğin bir fuar, konferans,
seminer olması ve çalışanın bu etkinliğe konuşmacı olarak katılması veya söz
konusu etkinliğin İş Paydaşlarına ya da İş Paydaşlarının referanslarına yapılan
ziyaretler olması gibi) Hukuk & Uyumluluk Başkanlığı’nın ön onayı ile kabul
edilebilir.
Ağırlama faaliyetlerine ilişkin
dokümantasyon, katılan taraflar ve ilgili iş ilişkisini (iş nedeni) açıklayıcı
tüm detayları ve ayrıca etkinliğe ilişkin açıklamaları ve yardımcı belgeleri
içermelidir.
UEDAŞ tarafından üçüncü kişilere ya da
üçüncü kişiler tarafından UEDAŞ Çalışanına yönelik Ağırlama, ilgili Çalışanın
bağlı bulunduğu Direktörün (eğer bağlı
bulunulan bir Direktör pozisyonu yoksa Direktöre eşdeğer pozisyonun) ön onayına tabidir. UEDAŞ tarafından Kamu
Görevlilerine yönelik Ağırlama faaliyetlerinde ise, söz konusu faaliyetler teklif
dahi edilmeden önce, şirketin Genel Müdürünün yazılı ön onayı alınmalıdır.
7.2.
Ağırlamanın
Makullüğü ve Ağırlama Limiti
Ağırlama, alıcısının statüsü ve yaşam
koşulları ve ayrıca kültürel normlar dikkate alındığında makul olmalıdır. Yapılacak
her bir Ağırlamaya dair azami parasal limitler aşağıdaki gibidir.
Ağırlama Yapacak Kişinin Unvanı |
Yemek** |
Konaklama** |
CEO, Genel Müdür, CFO, Başkan |
USD 100 |
USD 200 |
Direktör |
USD 75 |
USD 200 |
Müdür |
USD 50 |
USD 200 |
Diğer Çalışanlar |
USD 30 |
USD 200 |
Türkiye Cumhuriyeti dışındaki ülkelerde yapılacak
Ağırlamalarda günlük kişi başı |
USD 100 |
USD 250 |
* Belirlenen tutarların ödeme tarihindeki TL karşılığı dikkate
alınacaktır. |
||
** Kişi başı tutarı ifade eder. |
8.1.
İşle
Bağlantılı olma gerekliliği
Hediye ve Benzeri Menfaat verme ve kabul
etme ile Ağırlama yapılması ve Ağırlamanın kabul edilmesinde sağlanan yarar UEDAŞ’ın
yürüttüğü işle bağlantılı olmalı ve bir sunum veya iş toplantısı gibi bir iş
vesilesine dayanmalıdır; işle bağlantı, görünen amaçtan daha ağır basmalıdır.
8.2.
Size kim
destek olabilir ve daha fazla rehberlik sağlayabilir?
Herhangi bir Hediye’nin verilmesi veya
alınması veya Ağırlamanın sunulması veya bunların kabul edilmesine ilişkin
olarak, ilgili işlemin sebebi, sıklığı veya başka herhangi bir nedenle adet,
örf ve ticari teamüller ile işbu Politikaya uygun olup olmadığı yönünde bir
şüphe oluşması halinde, Hukuk & Uyumluluk Başkanlığına danışılmalıdır.
Uludağ Enerji Grup Hukuk ve Uyumluluk Başkanlığı bu Politikanın
uygulanmasına dair inceleme ve kontrol yapabilir, ilgililerden konu hakkında
bilgi/belge isteyebilir ve herhangi bir sapma halinde gerekli düzeltici
aksiyonların alınması ve gerekiyorsa müeyyidelerin belirlenmesi için UEDAŞ
yönetimine bilgi verir.
UEDAŞ’ın tüm çalışanlarına ve gerekmesi halinde geçici istihdam
edilen çalışanlar veya İş Paydaşlarına bu Politikada
düzenlenen kurallar hakkında eğitim/bilgilendirme verilmesinin sağlanması ve
eğitimin tamamlanmasının takip edilmesi Hukuk ve Uyumluluk Müşavirliğinin sorumluluğundadır.
Bu Politika üzerine Çalışanlar’a her yıl yenileme
eğitimi verilir.
Bu Politikanın uygulanması ve güncellenmesi Hukuk & Uyumluluk
Başkanlığı’nın yetki, görev ve sorumluluğundadır.
Tüm Şirket çalışanları pozisyonundan bağımsız olarak,
·
Şirketin politikalarına uyum
sağlamak,
·
Kendi faaliyet alanları ile ilgili
riskleri etkin şekilde yönetmek,
·
İlgili yasal düzenlemelere ve şirket
uygulamalarına uyumlu bir şekilde çalışmakla
sorumludur.
Bu
Politikaya aykırılık, iş akdinin sona erdirilmesi de dahil olmak üzere farklı
müeyyidelere konu olabilir. Bu Politikaya, yürürlükteki mevzuata veya UEDAŞ’ın Etik İlkelerine aykırı olduğunu düşündüğünüz herhangi bir
eylemin farkına varmanız durumunda rehberlik isteyebilir ve bu olayı birim
amirinize veya UEDAŞ’ın yöneticilerinden
herhangi birine veya özellikle UEDAŞ’ın Etik
Hattına aşağıdaki kanalları kullanarak bildirebilirsiniz.
e-posta: uludag@etikhat.com
WEB: https://www.remedetikhat.com.tr/login
Kullanıcı adı: uludag
Şifre: uludag16
Tel: 0212 800 34 55
Bu
bildirimler daha sonra Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi'ne iletilecektir. Bu
konuda daha ayrıntılı bilgi için lütfen Açıkça Konuşma Politikasına göz atın.